Bij de les

Waarderend leren in het voortgezet onderwijs is op verschillende manier te gebruiken. Voor mij zit de meerwaarde van dit boek vooral in de praktijkvoorbeelden en de extra's aan het einde van ieder hoofdstuk: reflectie op het hoofdstuk, werkvormen, interviews en tips voor tools en extra inspiratie. Eén ding staat vast. Via waarderend leren kan de leerling zelf tonen wat hij kan. - Marianne Koot,  Tijdschrift Bij de les. Lees de hele recensie hier.

NBD Bibilion


De auteurs behandelen op een erg praktische, waarderende en toegankelijke manier een actueel onderwijskundig thema dat leerkrachten dagelijk bezighoudt, namelijk: 'hoe kun je het beste uit alle leerlingen - hun talenten en motivatie - naar boven halen en verder ontwikkelen? De auteurs zijn op zoek gegaan naar wat werkt in de praktijk bij jongeren. Ze zijn daar wonderlijk goed in geslaagd. Een boek dat in het voortgezet onderwijs zeker zijn plaats verdient. - K. Baert, NBD Biblion


Inge verstraete, auteur

Waarderend leren inspireert docenten over het positief leren verbinden van de leerling met zichzelf, de ander en de wereld om zich heen, vanuit mogelijkheden en talenten. Waarderend leren is hiermee curriculum overstijgend en praktisch inzetbaar in alle lessen. Een prachtig en waardevol boek voor het VO!' - Inge Verstraete, auteur van Handboek Leren Leren


Tijdschrift voor remedial teaching

'Het boek is bedoeld voor het voorgezet onderwijs maar ook zeker geschikt voor rt’ers. Als je een kind bewust maakt van zijn of haar talenten door de simpele vraag: "Wat zijn jouw positieve eigenschappen en wanneer ben jij in je element?" dan kan het antwoord je absoluut verder helpen in de begeleiding van de leerling. In dit boek leer je niet alleen hoe je op een positieve manier met leerlingen om kunt gaan, maar het maakt je ook bewust van hoe je zelf in het leven staat.' - Marion Visser, Tijdschrift voor Remedial Teaching